Minden kis-és középvállalkozás életében előfordul, hogy valamilyen projektet kell végrehajtani. A cég erőforrásait úgy kell megszervezni és irányítani, hogy egy adott költség és időkereten belül a projekt elérje a célját.
Probléma felvetés:
A vállalkozások szervezete általában működési funkciók szerint strukturálódik. Probléma akkor lép fel, ha egy projektet, egy nagyobb feladatot kell végrehajtani. Ekkor egy projekt szervezetet kell létrehozni, és ennek a működését koordinálni kell.
Célkitűzés: A projekt működésének információtechnológiai támogatása. A projekt működtetését a javasolt alkalmazás (tudásbázis) csak támogatja, de nem vezérli.
Megoldás: Tudásbázisunkba kezeljük a közreműködők adatait, a projekt folyamatok dokumentumait (megvalósíthatósági tanulmány, Work Packages, Tasks, Deliverables), a pénzügyek menedzselésének adatait és a szakterületi menedzselés adatait.
Előnyök: A projekt menedzselését könnyíti meg az alkalmazás.
Hátrányok: Többletmunkát jelent, hiszen nagyon sok, a folyamatok során keletkező információt, dokumentációt fel kell tölteni a tudásbázisba. A feltöltés csak szabályozott tartalommal és formával mehet.
A projekt menedzsment alkalmazásunkat az alábbi webcímen nézhet meg:
http://www.atatax.org/pm/huHU/kc/listtopictypes?request_locale=hu
enGB szkópba: http://www.atatax.org/pm/enGB/kc/listtopictypes?request_locale=en